Monday, April 26, 2010

" AKU "

Di hening ini ku torehkan kata..
Tertulis indah bait bait bahasa..
Dengan tinta tetes air mata..

Segala gundah membaur dalam nestapa..
Bergumul menjadi satu dalam duka..

Kerinduan akan canda tawa..
Kerinduan akan kata - kata..

Aku..!!
Aku rindu pada hangatnya..!!
Pada hangat tawa dan canda..
Pada senyum dan kata..

Dalam gelap ini ku tuangkan semua..
Semua kerinduan ku pada nya..
Pada canda dan tawa..
Pada hangat senyum..

Dengan tinta air mata..
Ku cobah torehkan gundah ini..

Menguak semua kerinduan ku pada rumah..
Pada hangat senyum dan tawa..

Dan Kerinduan ini hanya aku yang tahu..
Hanya aku yang mengerti..
Dan hanya diriku yang memahami..

Aku..!!!
Aku berteriak pada mu Tuhan..
Aku..!!!
Aku bicara pada mu Tuhan..

Aku ingin berpulang..
Berpulang dalam dekapan hangat tawa dan canda..

Mengapa..??
Mengapa tiada ku dapatkan..
Mengapa tiada ku dapatkan seperti yang lain..
Damai tentram dalam satu gubuk meski tiada kemewahan di dalamnya..

Dengan langkah guntai..
Dengan tubuh lunglai..
Ku duduk merunduk dan bersujud kehadiratmu..
Dan berkata...

Aku ingin hidup bersama..
Sekarang,esok,lusa dan hingga ajal menjemput ku..

Dan pada akhirnya..
Kata pun tahu..

Kerinduanku pun terobati..

No comments:

.,.,.,.,.

Loading...